Mamma!<3

Jag blev tår-ögd när jag såg mamma komma bakom alla turister på flygplatsen :')
Det var så härligt att träffa henne igen! ^^ <3


Hon och jag tågade hem på kvällen. Det var en riktig utmaning kan jag säga xD Det var första gången jag åkte tåg här, haha. Och MÖRKT var det! :3 Vi stötte på många roliga och äckliga typer kan jag säga..

Men vi lyckades komma hem hela och rena :) Vi skrattade nästan hela vägen xD

När vi äntligen kom till 'mitt' hus så visade jag henne runt och sen gick vi in på mitt rum och packade upp :)

Hon hade skickat med massa grejer åt mig. Bland annat lite kläder, sen godis, kryddor, bröd, mjukost, plastbistick och lite mer små saker :D

Vi la oss tidigt och båda somnade nästan bumms! xD

Morgonen därpå blev jag väckt. Mamma sa att klockan var halv nio och att vi borde gå upp och fixa oss iordning lite :) Men jag var jätte trött o var tvungen att fråga; 

"Mamma, är hon det engelsk eller svensk tid?"
"Haha, svensk."
"Jamen då ä hon ju bara halv åtta här!"

Hahahaha, då hade vi de ju inte stressigt.
Här borta får man sova en extra timme, haha ;)

Men vi gick upp, duschade, gjorde oss iordning, gick ner och åt frukost, sen gick vi upp och packade väskorna :}

Sen bar vi oss iväg. Vi gick och köpte mamma en Oyster-kort. (Busskort) Sen ställde vi oss och väntade på bussen ner till Croydon.
När vi kom till Croydon frågade vi en snäll herre i reflexväst om han visste vilken buss vi skulle ta för att ta oss ner till turist-London. Han sa att vi först skulle ta en till Brixton, och sen en mot Oxford Circus.

Så mammsen och jag ställde oss och väntade på bussen mot Brixton :)

Bussresan in till Oxford Circus tog nästan 1½-2 timmar :3 Det tog skit lång tid, haha. Men fram kom vi :D

På vägen till Oxford Street åkte vi förbi Big Ben och House of parlament, London Eye, Trafalgar square och Picadilly Circus :D
Mamma lekte paparazzi fotograf och hängde över mig och tog kort. (Jag satt innerst xD) 
I bussen då var det vi två och massa vana London-bor xD Dom måste ha haft väldigt roligt åt oss, haha xD

Det första vi gjorde när vi väl kom fram till Oxford Street tog vi en paus och åt på McDonalds :)

Sen började shoppingen!
Mamma hade fått tips om en affär som hette Primark. Så det var det första vi letade upp. Och inom en kort stund hittade vi den, och jäklar!
Mamma Mia,  det var som ett GIGANTISKT H&M fast 3 gånger så billigt! :D
Ullared, släng dig i väggen!
Det var Pure Heaven my friends! :D

Både jag och mamma shoppade loss ordentligt! ;) Varav vi fick ihop två stora pappers-påsar var, fulla med grejer :P

Och ja, det blev lite presenter till fröknarna Sara och Maria! xD

Men till mig vart det;
*Skit snygg skinnjacka
*Två nya party-klänningar
*Två par nya skor
*Ny party-kjol
*Party-väska :D
*Två nya skjortor
*Sminkspegel
*Och lite anant smått och gott :D

Jag är helnöjd med hela dagen :) När vi väl kom hem var vi så trötta så vi orkade inte enns gå till lokal-puben som vi hade planerat xD

Roliga upplevelser

*Vi fick påhälsning av en ekorre när vi satt och åt frukost xD

*Mamma blev igenkänd redan klockan 9:15. Då var det en random man som hälsade på henne xD Hon höll på att dö av skratt.

*Bussresan. Hahah, vi kan ju säga att det var kol-svart på förmiddagen xD

*Mamma höll på att trampa på en muslimsk-kvinnas slöja när vi gick på Oxford Street xD Sen bröt vi ihop fullständigt när vi fick se att kvinnan drack kaffe genom en stjärtlapp framtill xD Hahaha

*Dvärgen. Mamma gick bland väsk-hyllor och klädhängare med en gigantiskt shopping-bag på armen, istället för korg. Helt plötsligt hör jag fyra meter därifrån att mamma hoppar till och börjar skratta lite hysteriskt xD
Då hade det hoppat fram en liten flintskallig dvärg bland väskorna och mamma höll på att knocka honom med shopping-bagen xD haha.. Det var en millimeter kvar, annars hade han fått en fart-rand i flinten xD

* Så fort vi hade gått ut från Primark så gick handtaget på en av mina påsar! xD Jag fick panik, men min älskade mamma letade fram en plastpåse från Ejes, och räddade situationen xD

*Hemresan tog längre tid än beräknat.
1. Vi hittade inte våran buss. Vi gick runt i regnet och letade febrilt och frågade folk om dom visste vilken buss som gick till Brixton.
2. Det var trafik-stockning.
3. När vi väl kom till Brixton så missade vi våran andra buss med nöd och näppe. Så vi fick vänta jätte länge innan det kom en till.

*Rasta-mannen. Vi åkte förbi en hållplats där det satt en man med världens största hår, inpacketerat i en rasta-färgad mössa. Alltså, hår+mössa var dubbelt så stort som hans huvud! xD Tänk er en flugsvamp!
Vi skyndade oss att försöka ta kort, men det blev inge bra :)

Vi avslutade kvällen med att äta pizza och dricka Sprite :)
Sedan somnade vi som små barn xD


Nu ska vi möta en ny dag :) Jag ska försöka övertala mamma att hon och jag ska åka buss in till Croydon och få våra naglar fixade ;D Får se om jag får igenom mitt förslag, eller om vi sparar dom pengarna xD

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: STOORA Mums

Bara lilla jag som fattas! Kör hårt med morsan. Nästa besök du!!Kraaaam

2010-10-03 @ 12:50:38
Postat av: Emma J

Låter som du har det bra :D Det var det där shopingcentrumet som jag menade de som var så billigt :D <3

2010-10-03 @ 13:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0