More shopping.. :)

Idag har åter igen varit en soft dag :)

Familjen lämnade huset vid tio tiden, och kommer inte tillbaka förän onsdag förmiddag..

Klockan elva lämnade jag huset och bussade ner till Croydon ^^
Det var väldigt mkt folk ute idag. Mötte bland annat en gubbe med turban och orange't skägg! haha, såg roligt ut.
Utforskade massa roliga affärer, och hittade massa snyggt jag ville ha! ^^
Bland annat en skit snygg klänning! Den var väldigt speciell, men grymt cool!.. Ska köpa den nästa gång jag åker ner tror jag. Vet någon som kommer gilla den.. ;)
Men idag höll jag i pengarna hårt och köpte bara tre nya grejer;

*Nya solglasögon (Tro det eller ej, men solen skiner här oxå ibland, haha ;D)
*Svart nagellack.
* O en snygg svart ring! :D


Måste bara säga oxå, jag hittade en skit stor, jätte mysig bok-affär! Och Mimmi Darling, gissa vad jag hittade?? ;) Två stora hyllor fulla med Twilight, Vampire Diaries, och massa mer olika Vampire-Romance böcker! :D
Höll på att aldrig komma därifrån! xD Sen hittade jag en affär till med massa mer Twilight saker ..
Du måste flyga över hit snart alltså :D <3


Ikväll ska jag mysa framför tvn och fortsätta med twilight-böckerna :)
Morgondagen ska tillbringas vid strykbrädet. Fick massor med kläder jag måste fixa till onsdag. Hej å hå..













Puss!

Spöken?

Idag har varit en soft dag.
Varit hemma själv sen tio imorse fram till typ klockan tio ikväll..
Har fördrivit dagen med att läsa Twilight, städat, handlat mat, lagat mat, och softat framför tvn :P Inte helt fel..

Måste säga att det här huset ä verkligen äckligt när det blir mörkt!
Usch, tycker jag hör hur det låter i trappan ibland när jag sitter uppe i mitt rum, och jag kan känna att jag inte ä själv, när jag egentligen är det ._.'
(Är rädd för spöken! Vill inte att de ska spöka..)

Och nu, måndag till onsdag, ska jag vara själv här i huset för att R and J firar bröllopsdag. Så dom ska åka o bo på nått flashigt hotell, och pojkarna ska sova hos någon kusin.

Så de ska bli intressant o se om jag överlever, haha.
(Lättskrämd som ni alla vet att jag är, usch xD ..)

Imorrn ska jag åka in till Croydon igen and do some more shopping! Jippie! B-)

Nu väntar kudden! :D
Godnatt sötnosar!
Puss


Walking the streets of London..!

Idag mina vänner begav jag mig för första gången ut på upptäcktsfärd på egen hand!



Fick ett busskort av pappa R och lite tips på bussar jag skulle åka.
Packade väskan  och begav mig ut på Londons gator.
Först utforskade jag området, South Norwood, här i närheten. Sen ställde jag mig och väntade på bussarna mot Croydon. (Mitt mål.)

Medans jag väntade mötte jag på en snäll gammal dam. Hon och jag började prata och det visade sig att vi skulle med samma buss! :D
Vi gick på bussen och jag berättade att de var första gången jag åkte buss i London. Jag berättade vart jag skulle och det visade sig ju såklart att hon skulle av på samma ställe som jag! (Jippie..)
Jag blev överlycklig och hon sa att hon skulle hjälpa mig och visa mig vilken väg jag skulle gå för o komma till "Shopping-Croydon" :D

När vi kom fram till West Croydon Stationen visade hon mig vart jag skulle gå, och vart bussen hem sen gick ifrån. Sen sa vi hejdå och gich åt olika håll ^^


Hittade snabbt (till min lycka) vart jag skulle och, Voila! Framme! :D
Och här kommer bilder på dagens inköp ;)


Hello Kitty linné :)



Hello Kitty strumpor ;)



En mysig tröja :)



En cool handväska :)



Sen tre Harry Potter böcker :D
(var bara ett måste o köpa!)



:)


:)


:)


Så nu vet ni en som är glad idag! ;)

Och Mimmi Darling, jag hittade masssor av roliga Twilight böcker!! De var bland annat en som hette;
Edward or Jakob? :D
O massa sånt där roligt :D

...

Puss på er!

London Baby!

Idag mina vänner, fick jag äntligen åka in och se lite av "Turist-London" :D

Familjen och jag satte oss i bilen och hade som mål att åka och se The British Museum. På vägen dit åkte vi förbi bland annat Big Ben, London Eye, House of Parliament, Trafalgar Square och Oxford street :D Ricktigt awesome.. Och bättre blir de ;)


Big Ben och London Eye :)


British Museum, utifrån.


Entre-hallen, British museum.

The British Museum var coolt. Och STORT! My my my.. Vi gick och såg den delen där dom hade tema Egypten.. Dom hade massa läskiga mumier och gamla kistor överallt. Sen massa annat dom hade förr där borta xD ...

Efter vår lilla upptäktsfärd där gick vi mot Convent Garden. Där stötte vi på massa Street Theatre grejer :P Den var allt från Levande statyer till killar som stod och jonglerade med motorsågar, haha xD
Gick förbi massor av trevliga affärer oxå.. Allt från Diesel, Miss sixty, nya Apple-huset and much more!
Ser fram emot att julklapps-skoppa här.. ;)

Efter det gick vi mot China Town, där vi skulle äta typ middag. Restaurangen hette nått med Wong Kei xD Beställde typ kykling och ris.. De vanliga, haha.. Fick oxå nått väldigt gott kinesiskt te.. Riktigt mumms ;)


China Town

Sen efter det när vi skulle gå till bilen(som stod lååångt bort därifrån vi var) så spöregnade det! xD
Så J and R fixade en taxi åt oss. Fick äntligen åka English black cab ;D Det var skoj oxå.. :P

Så var min dag. Riktigt trevlig om jag får säga det själv ^^ Fick se mkt kul.

Fick oxå höra idag att jag får komma hem minst En vecka över jul! :D .. Whohoo! <3

Puss!

Lustiga familjen<3

Bara för att jag har världens bästa familj ;) <3




<3



<3



<3



<3



<3

Älskar er!

Puss!

Bad Boy..

Varför är du så långt borta? xD Jag saknar dig...
Du dyker upp titt som tätt i mina drömmar och påminner mig om Natten vi hade ;] Samtidigt som det är super mysigt att tänka tillbaka på det så får det mig oxå att längta hem. Känns som en evighet fram till Jul ._.
Kommer du vara kvar hemma i stan då? ..
I hope so!..<3




Dagen har varit okej hittills. Klockan ringde 8 idag.. (Ingen sovmorgon här inte ;D ...)
Åt först frukost.  Sen fick jag plocka ur diskmaskinen, hänga deras tvätt, och ladda en ny tvättmaskin.. Medans den höll på fick jag stryka en omgång av kläder...
Har kommit fram till att jag kommer bli en underbar hemmafru en dag! Kan allt som har med hem och barn o göra nu, haha... ;D

Nu har vi ätit lite lunch, och jag har fått rast ett par timmar.. Barnen och mamma J gick över till deras mormor.
Resten av dagen hoppas jag blir lugn. Ska passa på att springa iväg och handla lite nu.
See ya!

Puss!

Hemlängtan...

Nu har den kända hemlängtan bitit mig. Saknar Sverige, min säng, mamma,,,och hennes mat xD <3
...
Hade på mig Virre's halsband idag<3 Det fick mig o känna mig bättre. Tack gumman! <3
... Drömde oxå en väldigt vacker dröm igår natt som verkligen fick mig att längta hem.. Inte bra xD <3
...
Jaja, en vecka har gått bara. Jag får ta en dag i taget :P
...

Dagen har sett ut som så att imorse fick jag gå upp och laga frukost åt pojkarna. Sen gjorde mamma J iordning lunch-mackor åt oss och skjutsade iväg oss till en jätte stor park (Crystal Palace) där vi var med på en Playdate med massa andra barn... Jag var själv med pojkarna, och det gick ganska bra måste jag säga. Dom skötte sig hyffsat. Den äldre iaf...
...
Sen när vi kom hem fick jag lite fritid. Skype'ade med mamma och mormor xD <3 Det var riktigt roligt! :D Har saknat mormor oxå <3
...
Efter det åt vi middag, sen fick jag sitta barnvakt ett par timmar. Fördrivde tiden med att titta på Alvin and the Chipmunks, sen massa Disney xD <3
...
Sen fick jag natta pojkarna och läsa godnatt-saga för dom :)
...
Och nu är det dags att natta mig själv. Trött som skrutt xD
...
Tänker på er där hemma<3

Puss!

Sunday...

Dear Philip! This is for you ;)
...
Dagen har varit soft. Har haft huset för mig själv nästan hela dagen :D Riktigt myspys ^^
...
Har hunnit med en sväng ner till Sainsbury's och handlade bland annat lite frukt och nya headphones till ipoden :)
...
Sen slappade jag framför en Bond-film och Englands motsvarighet till Idol xD Riktigt skoj..
...
Föräldrarna håller på och lägger pojkarna nu, och både skriker så det vibbrerar i väggarna ._. Hjälp hjälp xD
Dom har sån energi dom där två. Vet inte hur jag ska ta mig till xD
Lekte tysta leken med dom igår morse. Det fixade dom, typ en minut, haha xD Ska prova de fler gånger. Förhoppningsvis blir dom bättre på den med tiden (A)
...
Nu snart ska jag natta kudden. Imorgon drar jobbet igång igen. Den här veckan tror jag det kommer
bli lite hårdare och mer att göra :P Mamma J ska göra upp ett litet arbets-schema till mig på vad som behöver göras. Får hoppas det ser hyffsat ut xD
...
Nu blir det sängen. Godnatt alla!


Sötnosarna hemma<3 Miss you..


...
And you Mr a.p ..

Helg!

Äntligen helg!
Lördag i London.  Hittills idag har jag inte behövt göra någonting. Har bara varit i mitt rum och städat och packat upp alla väskorna. Känner mig riktigt hemmastadd här nu :)
Åh, måste berätta! Vet ni vad jag fick till frukost idag? ... Fishcake and Beans! ..Fishcake'n gick bra, men bönerna, omg.. Eew. Not my style xD ...
...
Ikväll får jag huset för mig själv. Tror familjen åker vid 6-tiden.. (7 svensk tid..) Ska återigen bli skönt att få vara lite själv. Dom här första dagarna har varit så intensiva, och jag har haft saker o göra hela tiden.
...
Tror det är fotboll idag. Hör massa musik och hejar-rop från stora arenan typ två gator bort xD Hela familjen här är väldigt sport-intresserade, och dom har lovat mig att jag ska få följa med dom o se några matcher i höst :P Kommer inte ihåg vad arenan och hemma-laget här heter, men ska försöka ta reda på de snart...
...
Nu ligger jag och tittar på Bond-film, The man with the golden gun :)
Sen blir det Midsomer Murders ;)
...




[Love is on fire..]

Puss!

Third day...

Idag åkte jag, barnen, pappan +barnens två kusiner till bondgården. Jag skrev igår att jag skulle med dom dit själv, men det vart ändrade planer visst xD .. Kusinerna var jätte gulliga, men pojkarna var helvilda!!! Gosh, har aldrig mött vildare ungar tror jag, haha.. :$
...
Efter besöket på bongården åkte vi och handlade på TK.MAXX. (En stor affär som har lite av allt möjligt) Sen åkte vi och åt lunch på Mc Donalds :P
...
Resten av eftermidddagen spenderade jag vid strykbrädet och fortsatte med det jag inte hann klart igår. Sen kom det lite släktingar hit till familjen och hälsade på... Alla jag har träffat hittills är jätte mysiga och jätte trevliga :)
...
Sen tog jag mig en promenad och shoppade lite grejer på egen hand. Köpte hela Twilight serien i pocket bland annat! :D <3 (Så nu har jag något att läsa på kvällarna och när jag inte har något att göra <3) Sen två Tidningar, (InStyle och Now...) Sen en cola och lite godis ;) Det är ju faktiskt fredag idag! :D
...
Helgen ser ut som så att imorrn, lördag, ska jag hjälpa till och vakta barnen en stund medan J and R gör sig iordning. Förlädrarna ska nämligen iväg på bröllop, och barnen ska iväg och sova hos deras morfar så jag får återigen huset för mig själv :D ... Och söndag är jag helt ledig tror jag^^ Ska försöka få tag på en bra karta så jag kan åka in till det 'riktiga London' och leka lite turist ;D
...
Saknar er där hemma!<3









Miss you cutie<3

Puss!


Second day...

Idag har varit en Okej dag...
Jag fick bland annat vara själv med pojkarna för första gången en stund :)
...
Efter det gick jag vilse när jag skulle gå till The Supermarket xD Det var lite läskigt. Jag fick en vägbeskrivning av mamman innan jag gick, och hon sa att det skulle vara "Just around the corner." Men när lilla jag gick utanför dörren glömde jag snabbt vart det var jag skulle gå. Jag gick runt i cirklar en stund, sen tröttnade jag och gick fram och frågade en man efter vägen xD Hittade tillslut rätt, och kom in i världens största mat-affär kändes det som xD Men hittade som tur var det jag skulle ha, och hemvägen gick mkt snabbare än ditvägen ;)
...
Senare fick jag följa med när mamman skulle handla mat. Sen fick jag hjälpa till att laga middag. Och Emelie! Jag åt sallad idag! ;D Den innehöll; sallad, tre olika sorts paprikor, gurka, tomat och rödlök ;) You should be proud of me! xD haha :D .. Jag tycker nämligen inte så mkt, eller alls, om grönsaker, men här kan jag ju inte göra annat än att äta det jag får ;D haha, så jag åt, och vet ni.. Det smaka inte sååå illa faktiskt, haha xD
...
Sen har jag börjat strukit lite kläder åt familjen. Inte det roligaste jag gjort xD
...
För tillfället har jag huset för mig själv :) Föräldrarna är på en konsert någonstans, och pojkarna sover hos deras farbror inatt. Riktigt skönt att få vara lite själv faktiskt :)
...
Ska ta och sova aldelles strax. I morgon ska jag med pojkarna och träffa en barngrupp som senare ska åka till en Bondgård någonstans härikring xD Ska bli roligt. Så håll tummarna för mig ;)
Nu väntar sängen. Good Night! :D

Puss!<3

My first day in London!...

Tjohoo! Äntligen! Nu har jag snart varit i London ett dygn!

Hjälp vart ska jag börja? xD There is so much to tell...
Well, det har varit ett väldigt intensivt dygn. Flyget gick bra. Mötet med familjen gick oxå bra. Lite läskigt först, för jag kände inte igen dom xD men sen fick jag syn på pojkarna, o då visste ja att de va dom ^^ ...
Vi åkte bil i typ en halvtimme. Sen kom vi fram till deras gata och deras hus. Det ser ut som en typiskt engelskt radhus. Jag har mitt rum på tredje-våningen, där ja bor själv ;) (fast det finns bara två rum här uppe, så de ä inte mkt o skryta om xD) Och min säng är suuuuper skön ^^
....
idag vaknade jag vid åtta, och gick upp och började göra mig iordning. Vi åt frukost tillsammans och efter det fick de sina presenter :)
...
Efter det satte vi oss allihop i bilen och åkte runt till massa affärer och shoppade lite. Inte jag dock, för jag glömde plånboken i huset xD
Vi åkte förbi huset dom ska flytta till oxå och jag fick reda på att jag inte ska bo där. Jag ska bo kvar i deras gamla hus! xD Och nu tänker alla "Får hon ett eget hus!" Men nej, så är inte fallet ;) Pappans bror och hans döttrar ska flytta in 'hos mig'. Så jag ska bo här med dom, och min familj flyttar fem minuter bort xD Haha.. Först tänkte jag, herregud hur ska jag klara mig? Men efter ett tags tänkade kom jag fram till att det kan bli riktigt bra :) Då börjar jag liksom en speciell tid och slutar en speciell tid :) Jag får verkligen 'On my own time' ,  Sparetime you know :)  Så det tror jag blir bra ^^
...
Men en grej jag verkligen är livrädd för är när jag ska börja köra bil härikring! xD Folk kör liksom som idioter här rent ut sagt xD + att 'idioterna' kör på fel sida xD haha! Enligt mig än.. ;D
...
Ikväll fick jag laga middag for the boys oxå, och sen fick jag läsa en godnatt-saga för dom :D
...
och nu ska jag bädda ner mig själv. Är trött som skrutt xD

Godnatt alla!<3

Kisses from London

(miss you, mr AP..)

"Hej Du..."

Idag är det dagen före dagen :S Shit!!!
...

Var ner till stan och inhandlade det sista idag och gått igenom hela min packning en gång till ._.' Snacka om att resväskan är PROPPFULL! och ändå har jag inte fått ner allt jag skulle vilja ha med. Jobbigt jobbigt! >_<

And btw, Cosmos var med på bild i NKP idag, från Boxermeet! Någon som såg de? :) Det blev en mkt lyckad och trevlig träff måste jag säga. Vart nästan 50 bubblor :) Och platsen vi var på i år tyckte jag var mkt bättre än förra året. Mkt trevligt :)

...
Igår kväll kom Liv och Fredrik hem hit med med pizza. Vi åt gott och hade skit mysigt hela kvällen! :D Kommer sakna er båda otroligt mkt :( <3 Men om ni kan, vill och har pengar får ni komma över till London och hälsa på när som hellst! Jag ska vänta på er :D <3
...
Kvällen/natten slutade lite busigt ;) Jag var lite rebellisk åter igen.. haha :} Ångrar det inte.. ;) Om det inte var för att jag åker imorrn, skulle jag mer än gärna göra om det snart igen.. ;)
(<3)

...
I eftermiddag kommer det droppa in lite olika folk här och säga hejdå.. Bland annat kommer mormor och sötnosen Linda! :D <3
...
Sen blir det en väldigt tidig kväll ikväll xD Något trött efter helgens och gårdagens festligheter ;p <3 Sen får vi se om jag hinner med o skriva nått imorrn innan jag åker, eller om jag skriver från London nästa gång  ;) ..

Puss på er!

Final countdown...

Lördag.. söndag.. måndag.. TISDAG!! Hjälp! de ä typ bara tre dagar kvar nu! :D ...

Igår våldgästade jag min favvo-brud Emelie <3 Vi softade framför tvn och lyssnade på den hemska åskan som aldrig ville ge sig, haha xD BTW! Det märktes att det var Fredagen den 13:e igår!! usch fy.. Va ingen bra dag igår..
...
Idag ser det ut som så att först blir det middag hemma med familjen. Sara o Mia kommer hem från CAMP idag äntligen, men de blir bara en kort hemma vistelse för Sara. Hon blir kidnappad av familjen T som ska åka iväg på en liten mini-semester 80 mil rakt upp till Örnsköldsvik om jag minns rätt xD <3 .. 
Sötnosen, får inte träffa henne nått mer nu innan jag åker. Inte heller Mr J and Mr E...

Men tur ä att jag har Mia kvar! Hon och jag ska agera VW-brudar hela söndagen! (Boxermeet..) Då gott folk får ni åka ut till KFUM och kolla in massa snygga bubblor och rösta på min Cosmos! ;) <3 
..

Senare ikväll bär det av ner till stan för att träffa min andra sötsak Zara<3 Och vi sak i sin tur sen vidare till Emelie där vi kommer möta upp lite andra.. Sen blir det utgång!

DISCO DISCO!!



Jag och Lina<3 Party-bruden nr ett! ;) <3
Puss!


6 dagar..!!

Nu är det inte långt kvar! ...

Ska bli grymt kul. Har längtat efter det här för jag vet inte hur länge :D
...

Igår var jag och mamma och växlade in lite pengar och shoppade lite nya kläder jag ska packa ner ;] Riktigt nice! Fick bland annat ett par jätte läckra jeans! (Jag som aldrig använder jeans nuförtiden, haha xD Men dom här ska jag använda ;) <3 ..)
...

Idag ska mormor komma förbi och hjälpa mig stryka lite kläder och hjälpa mig trycka ner dom i resväskan (som förövrigt redan är typ halv full, och jag har inte börjat med kläderna än! xD Kommer bli kämpigt det här, haha)

Wish me luck! xD
Puss

8 Dagar...

Resefesten igår vart jätte lyckad :D Nästan alla kom, och jag fick jätte mkt söta grejer! <3 Lägger ut bilder på några av dom.. <3 
Tack alla ni som kom! Love you all! <3
...


Fick denna lilla söta resväskan utav familjen Andersson :D Innuti låg det Pund! <3

Fick ett jätte fint kort av Jessica! Hon hade skrivit jätte söta saker i det och satt in ett jätte fint kort på The Gang! :D <3 I am gonna miss you! <3
...
Schemat för dagen för övrigt ser ut ungefär som så att om någon timme kommer min nyss hemkomna vän från Kroatien hit och ska umgås hela dagen ;) Ska bli riktigt mysigt! ..
Sen om vädret tillåter ska jag ta med honom och the Gang, ner till gästhamnen och utmana dom på en minigolf runda ;) Haha, sist gick det skit bra;) Jag vann över johan med EN Poäng och lyckades få 5:e bästa resultatet på den banan för den här sommarn!  Det ni! :P *PROUD!* 
...

Puss!


9 dagar...

9 dagar kvar nu bara. Känns lite olustigt. Snart bara en vecka kvar ju :S Tiden har gått så fort känner jag. Lite för fort nästan..  :/ 
..
Igår hade jag den roligaste och mysigaste kvällen på länge! Fast den började dåligt.. Man kan väl säga att tack vare att jag blev så förbannad på en viss person kom jag för mig och ringa och smita iväg till Världens bästa Fröken Emelie, and she saved my evening! <3 Thanks Babe! <3
Sen hann jag oxå med en mysig promenad på slutet. Oxå mycket trevligt.. :)
..
Först på dagens schema är det städning. För sen lite senare kommer det lite släktingar och vänner hem hit för att ha lite Resefest, som min älskade moster sa, för mig ;) <3 Ska bli riktigt mysigt och träffa alla en gång till innan jag åker :) <3
..
Presenterna till familjen är oxå färdig inköpta! Äntligen. Fattas bara att slå in dom lite fint nu :) Blev riktigt nöjd med grejerna. Tror pojkarna kommer älska sina saker! ;)

Puss!


13 dagar kvar..

Nedräkningen har startat. Idag är det bara 13 dagar kvar tills jag åker :) Har dock inte kunnat börja packa något än för resväskan står fortfarande uppe på vinden, haha :3 .. Mitt rum är ett enda stort kaos! Kläder som jag ska ha med ligger i en enda hög på skrivbordet, och det står grejer jag ska ha med överallt på både golvet och hyllorna. Får ta och skärpa mig och ta tag i det där snart. Det kommer komma lite folk hit på lördag och då måste jag ha hunnit få bort det mesta.. :) 

Idag förövrigt så åkte jag, Sara och Mia ner till gästhamnen och åt thai-mat med Kerstin. Det var mkt gott<3 Har inte varít där på typ ett år nu,  så det var högtid att åka dit x) ...

Sen har jag och twinnsen hjälpt pappa i trädgården och fixat med massa saker. (Inte likt mig det, haha..) Men men ;) Idag var jag duktig o hjälpte till lite.. ^^ 

En viktig sak jag måste fixa är att jag ska köpa klart presenterna till min värdfamilj! Har bara köpt en var sin sak till pojkarna än så länge :) Funderar på att köpa någon mer gemensam grej till dom, och sedan något till The Mom and Dad..

Nu ska jag dra ut och njuta av solen!
Puss på er!

Linda<3

Tack så mkt söta underbara Linda för hjälpen med designen! :D Den vart skit snygg! Love it, and you<3
Puss på dig min sötnos! <3

Emmsi!

Hihihi, jaa det är Linda som skriver och busar nu. ;) Har grejat med din design Emmsi, HOPPAS att du gillar den! :D  

Puss och kram :D<3

RSS 2.0